[O2] problem z kontrolką EPC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lenka_87
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O2] problem z kontrolką EPC

    Witam.

    Po kilku tygodniach użytkowania nowych tarcz ATE (nacinane czyli power disk) w komplecie z klockami ATE mogę wszystkim polecić taki układ. Jestem zadowolony. Hamowanie bardzo dobre i równomierne. Hamulce dobrze reagują na siłę nacisku na pedał. Koła zimne nawet po większej liczbie hamowań i dłuższej trasie. Zobaczymy jak się będą dalej sprawowały.

    DUDUS
  • fuego_2007
    Ambiente
    • 2009
    • 230
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] problem z kontrolką EPC

    Wiatam.
    Posiadam octavie 2 FL z LPG LANDI , od pewnwgo czasu posiadam problem z moim szkodnikiem.
    Przy pierwszych 6 tys ukazała się kontrolka epc i esp oraz kontrolka silnika po kilka krotnym odpalaniu gasła. był spokoój aż do przejechania kolejnych 4 tysięcy. Pojechałem więc do serwisu tam mi przeczyścili przepustnice twierdzili iż to o nią chodziło. VAG wyswietla że są to błedy sporadyczne. Niestety nic to nie dało więc wymienili mi przepustnicę na nową. Nie mineły dwa tyg od mojej wizyty w serwisie i znowu to samo . Proszę pomóżcie bo nie wiem co mam robić. Zapomniałem dodać że w między czasie byłem u gazownika który sprawdził instalke i powiedział że ok. Samochód w tej chwili ma 15 tyś
    Jeżeli ktoś z kolegów forumowych wie o co może chodzić proszę o jakieś wskazówki

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Zamieszczone przez fuego_2007
      VAG wyswietla że są to błedy sporadyczne.
      jak byś podał te błędy było by łatwiej
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • fuego_2007
        Ambiente
        • 2009
        • 230
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Te błędy to:
        - 17950 czujnik kąta napędu przepustnicy -G187- niewiarygodny sygnał sporadyczna P1542

        - 17579 czujnik kąta 2 napędu przepustnicy-G188- niewiarygodny sygnał sporadyczna P1171

        -17549 rejestrowanie obciążenia niewiarygodna wartość sporadyczna P1141

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          fuego_2007,
          tu masz info na temat tych błędów: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_fo...slijst-en.html i jeszcze tu : http://wiki.ross-tech.com/index.php/...ry:Fault_Codes ale jak dla mnie to albo walnięta przepustnica a w zasadzie silniczek który ją otwiera/zamyka albo masz coś spieprzonego w instalacji gazowej.
          Jak dla mnie to skasuj błędy i pojeździj trochę na benzynce a potem sprawdź czy błędy se pojawią.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • fuego_2007
            Ambiente
            • 2009
            • 230
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Dzięki byłem dzisiaj w AUTO WIMAR i to samo mi powiedyieli, szczerze to mam nadzieje ze to chodzi o pb bo jak lpg to Warszawa Kraków kuzwa.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              fuego_2007, no i jak został rozwiązany problem 4 lata temu :?: :lol:
              bo mam tu identycznego pacjenta, błędy:
              17579
              17950
              i nie wiem co mu doradzić
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • fuego_2007
                Ambiente
                • 2009
                • 230
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Z tego co pamiętam to chodziło o głupi cybant który nie był założony na przewód doprowadzający powietrze do przepustnicy. Pod wpływem temperatury przewodzik się rozszerzał i łapał lewe powietrze. Obejma załatwiła sprawe :lol:

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  fuego_2007,
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    ok, problem rozwiązany, przepustnica czyszczona 15 razy, wszystko sprawdzane itd., diagnoza z 3 miejsc - przepustnica do wymiany, kupujemy część za ~1000PLN, wymieniamy, adaptujemy -> DUPA.
                    Winowajcą okazał się przetarty przewód elektryczny, naprawa=50PLN.
                    Niestety chętnych do wzięcia na klatę tego 1000 za błędną diagnozę brak...
                    Czyli jednak BSE się nie psuje (za bardzo) :lol:
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • szandrej
                      Classic
                      • 2007
                      • 8

                      #11
                      Winowajcą okazał się przetarty przewód elektryczny, naprawa=50PLN.



                      Przewód od przepustnicy ? mam ten sam problem .

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez szandrej
                        Przewód od przepustnicy ? mam ten sam problem .
                        jeszcze nie widziałem tego na żywo, w weekend może będę miał okazję...

                        Zamieszczone przez szandrej
                        mam ten sam problem
                        a ja mam przepustnicę :lol:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          ok, to nie to :lol:
                          teraz domysły krążą wokół czujnika w pedale gazu...
                          Boże błogosław mechaników ad:
                          żenada
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • szandrej
                            Classic
                            • 2007
                            • 8

                            #14
                            Dzięki jak coś znajdą daj znać , ja wymieniam na TDI ale chciałbym wiedzieć co to było .
                            ( czy jest tam dodatkowe zabezpieczenie odcięcie zapłonu albo inne )

                            Komentarz

                            • ARobert
                              Rider
                              • 2008
                              • 254
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez szkoda
                              fuego_2007
                              bo mam tu identycznego pacjenta, błędy:
                              17579
                              17950
                              i nie wiem co mu doradzić
                              ...i co ? skoro cisza to problem ostatecznie został rozwiązany ?
                              U mnie w marcu były ostatnie problemy z tymi błędami a wszystko wskazuje
                              na banalny problem wtyczki przepustnicy.

                              Komentarz

                              • trygon75
                                Classic
                                • 2014
                                • 4
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Witam
                                Mam taki sam problem z kontrolką epc i esp oraz kontrolką silnika
                                błędy:
                                P1542 czujnik kąta napędu przepustnicy- niewiarygodny sygnał sporadyczna

                                P1171 czujnik kąta 2 napędu przepustnicy- niewiarygodny sygnał sporadyczna

                                P1141 rejestrowanie obciążenia niewiarygodna wartość sporadyczna P1141

                                Dodam, żę po wykasowaniu błędów przez około 1000 -1200 km błędy się nie pojawiają. Dopiero po przejechaniu tego dystansu wyskakują ponownie.


                                Byłem w AUTO WIMAR na modlińskiej i mają ten sam problem z 1 samochodem nie wiedzą co to jest (oczywiście oglądali przepustnice i niby wszystko jest ok).

                                Może jakaś podpowiedz lub jakieś wskazówki ???
                                trygon75

                                Komentarz

                                • Łukasz eN
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 10

                                  #17
                                  Problem został rozwiązany i nie był spowodowany jakością gazu czy też jego małą ilością w zbiorniku. Samochód wariował a było to spowodowane nieszczelnością w układzie dolotowym, plastikowa obejma nieznacznie zsunęła i to spowodowało :!: że samochód nie chciał jechać
                                  i wyskakiwały kontrolki.

                                  Komentarz

                                  • Łukasz eN
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 10

                                    #18
                                    U mnie znowu pojawił się problem kontrolki epc, silnika i ESP, wszystko wskazywało znów na nieszczelność dolotu lub nieprawidłowe działanie przepustnicy, błędy odczytane u gazownika na to wskazywały, sugerowali mi jechać na adaptację przepustnicy itp.
                                    Cholerny problem powstawał w bardziej wilgotne dni, więc postanowiłem skontrolować cewkę i to był strzał w dziesiątkę, okazało się że na trzech z czterech łączeniach z kablami wysokiego napięcia
                                    jest śniedź, po wyczyszczeniu jak ręką odjął,
                                    przejeździłem tydzień bezproblemowo a w między czasie zamówiłem nową cewkę, przewody wysokiego napięcia, smar miedziany, świece mają 4 miesiące więc je zostawiłem, po wczorajszej wymianie i zakonserwowaniu auto spisuje się jak nowe.
                                    Ostatnio edytowany przez Łukasz eN; 36526.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...